Diaconie Diaconie

De diaconie heeft oog voor de noden van de mensen in de samenleving; ver weg en dichtbij. In overleg met de voltallige kerkenraad wordt bekeken welke (financiële) hulp kan worden geboden.

Jaarlijkse acties waaraan wordt deelgenomen zijn:
- Kaartenactie voor gevangenen
- Actie Schoenendoos

Aan de campingevangelisatie wordt gelegenheid geboden dit onder de aandacht van de gemeenteleden te brengen. Tevens wordt hier jaarlijks een speciale collecte voor gehouden.

Collecten
Collecteren in de eredienst is een traditie; al in de vroege christenheid gebeurde het. Maar het is veel meer dan traditie: het delen van je gaven, het ‘offeren’ hoort wezenlijk bij de eredienst. Het is een teken van dankbaarheid. De gemeente heeft ontvangen en de gemeente geeft. Niet berekend, maar graag. Uit dankbaarheid! De collectezakken gaan niet rond (i.v.m. Corona), maar bij de uitgang staan de collectebussen.

De 1e collecte is iedere zondag bestemd voor de instandhouding van de wekelijkse eredienst.

De 2e collecte is bestemd voor een van onze diaconieprojecten of een project van Kerk in Actie.
Diaconieproject
Jaarlijks kiest de diaconie een diaconieproject. Voor dit project wordt maandelijks gecollecteerd.
Het project Godanaw – Holland in Ethiopië met als initiator de heer Jaap Verbruggen uit Tholen heeft onze speciale aandacht. Klik hier voor meer informatie over het project Godanaw – Holland.

Tijdens de viering van het Heilig Avondmaal is er een tafelcollecte. De tafelcollecte is in de meeste gevallen bestemd voor een regionaal project / regionale activiteit zoals bijvoorbeeld Campingevangelisatie of de Voedselbank Tholen.

Op de laatste zondag van de maand is er een uitgangscollecte. Deze collecte is bestemd voor het pastoraat in onze eigen gemeente.