Vrijwilligers Vrijwilligers

Binnen de gemeente vormt de inzet van vele vrijwilligers een belangrijke aanvulling op het werk binnen de gemeente. Zonder de inzet van deze vrijwilligers zouden niet alle activiteiten kunnen plaatsvinden. Onderstaand een overzicht van activiteiten waarbij de inzet van vrijwilligers onmisbaar is.

Bandopnamen
Van iedere kerkdienst worden opnamen gemaakt . Wanneer u de preek live wilt meeluisteren
of later nog eens wilt beluisteren, kunt u de diensten vinden op kerkdienstgemist.nl. Voor een CD opname kunt u zich wenden tot de heer Joop Versluys.

Bezoekdames
In onze gemeente zijn momenteel enkele dames die regelmatig bezoekjes brengen en bij toerbeurt ook de bloemen uit de kerk bezorgen. Contactpersoon binnen de kerkenraad is Riet Droogers.

Kerkblad "De Schakel"
Hannie Droogers – Vogel en Astrid Grin verzorgen de redactie van het kerkblad "De Schakel". Dit blad verschijnt gemiddeld 1 x per twee maanden. Kopij kan worden aangeleverd bij Hannie Droogers. De verspreiding van het blad wordt gedaan door verschillende gemeenteleden.

Kerktaxi
Een aantal vrijwilligers heeft zich beschikbaar gesteld om mensen die moeilijk ter been zijn of op een andere manier niet zelfstandig naar de kerk kunnen komen, op te halen voor de kerkdienst. Nieuwe chauffeurs en gemeenteleden die zich willen aanmelden voor de kerktaxi, kunnen contact opnemen met Hannie Droogers – Vogel (0166 - 672458).

Kostersteam
De kosters van onze gemeente zijn:
Nel van Poortvliet
Joop Versluys

Liturgiecommissie
De Liturgiecommissie bereidt i.o.m. de voorganger de “bijzondere” diensten voor, zoals de diensten op de feestdagen. Per bijzondere dienst wordt een liturgiecommissie samengesteld.

Onderhoud en schoonmaak tuin en kerk
Voor het onderhoud van de tuin en de schoonmaak van de kerk zijn er een tuin- en een schoonmaakploeg. Hiervoor wordt een rooster opgesteld.
Als u mee wilt helpen, kunt u contact met ons opnemen. U kunt zich aanmelden door een mail te sturen aan de scriba.

Preekvoorziening
De preekvoorziening wordt verzorgd door mevr. Bijl. Zij is bereikbaar via debron.preekvoorziening@gmail.com

Organisten
De organisten / pianisten die tijdens de kerkdiensten spelen zijn Kees Droogers en Maarten van der Kooij.