Links Links

Hieronder treft u verschillende handige en relevante links.

Online Diensten

Ichthuskerk Tholen luisteren

ichthuskerk live kijken

Dienst classis Delta

Project MEER

Project MEER wil christenen stimuleren en toerusten om iets te betekenen voor “spirituele zoekers”. Een eigentijdse glossy wordt eind augustus / begin september verspreid onder alle leden van de gemeente. Voor meer informatie over project MEER kunt u doorklikken naar www.isermeer.nl of www.kerk.nl

Evangelische Alliantie
De Evangelische Alliantie is een missionaire netwerkorganisatie waar ruim 120 organisaties, 6 kerkgenootschappen en enkele honderden gemeenten en persoonlijke deelnemers aan deelnemen. Deze deelnemers werken binnen de EA samen met het uiteindelijke doel om het evangelie hoorbaar en zichtbaar te maken.
Samenwerken is geen doel op zich. De EA brengt organisaties en gemeenten bijeen vanuit het diepe verlangen naar een Kerk vol van mensen die Jezus Christus in alle aspecten van hun leven willen navolgen. Een Kerk die in haar hele wezen naar buiten gericht is, een Kerk die het evangelie uitleeft.
De hoofddoelstelling van het beleid van de EA voor de periode 2012-2015 luidt als volgt:
Kerken helpen om hun missionaire identiteit en roeping in de Nederlandse context te verstaan en uit te oefenen.
Voor meer informatie ga naar www.ea.nl.

Chris
In het gezin, op school en in de maatschappij gebeurt van alles wat invloed heeft op kinderen en jongeren. Veel kinderen in Nederland krijgen te maken met heftige dingen al incest, mishandeling en misbruik. Maar kinderen lijden ook onder pesten of groepsdruk. Vaak durven kinderen en jongeren uit schaamte of angst niet over deze problemen te praten met iemand uit hun omgeving. Bij Chris kunnen ze hun verhaal kwijt via de telefoon, mail en chat. Chris heeft hierin ook een actieve rol door het geven van preventievoorlichtingen. Chris wil volwassenen ondersteunen in de opvoeding en begeleiding van kinderen en jongeren.
Voor meer informatie over Chris ga naar www.chris.nl.

Denkstof
Denkstof is een serie vijf-minuten-video’s over geloof en bezinningsvragen voor jongeren. De filmpjes zijn gratis te downloaden. Ga hiervoor naar www.eo.nl/denkstof.

Hervormde Gemeente Oud-Vossemeer
Klikt u hier voor de site van de Hervormde Gemeente in Oud-Vossemeer.

Vragen over geloof
Geloven is zeker zijn van iemand die je niet ziet. Geloven geeft focus in je leven. Geloven geeft door alles heen moed en uitzicht. Geloven, ontdek het zelf. Klik hier voor de website.

Waarom kerst?
Wat betekent kerst voor jou? Tijd met je familie en vrienden? Misschien denk je aan kerstliedjes, kerstkaarten sturen, winkelen en veel (te veel) eten. Of denk je misschien aan een kindje? Klik hier voor meer informatie.